Lite njutning

Jag tänker att jag måste göra något annat i alla måsten.
Så jag bakar fröknäcke.
Som äts med riktigt salt smör.
Till starkt kaffe.

En stunds njutning.
Och göra ingenting, det är ett bra sätt att andas ut på.

På lördag kör vi igång igen.
I huset som gud glömde.
Om någon ber mig om hjälp med renovering,
närmaste månaderna så kommer jag att säga nej.
Stenhårt nej. För jag vill inte rolla mera nu.
Men om planen håller och inget nytt går sönder,
så är vi klara för styling på söndag.

Men först ikväll, utomhusbio.
Med en brorsdotter, min mamma och min svägerska.
Min absoluta favoritfilm Hair.
Så då blir det ännu mera njutande!

Så hoppas jag att alla får en riktigt fin helg.
Att den blir som ni vill.
Kram Hannis


6 kommentarer:

annika sa...

Åh det är mycket nu, skönt med en liten stunds avkoppling. Älskar fröknäcke! Ha en fin helg trots hårt jobb! Kram

Min Lilla Kokvrå sa...

Låter som du har mycket omkring dig nu....
En paus med bio kommer säkert göra dig gott.
Håller tummarna för att helgen går din väg.

Kram Birgitta

Helén i Vilrummet sa...

De där fröknäckena är syndigt goda. Man tar ett och så vips är hela burken slut.
Kul med renovering, om än jobbigt. Vi ska ta tag i vår hall på ovanvåningen nu inom kort. Det ska både bli kul och jobbigt.
Hoppas du får en fin helg!
Kran Helén

Mamma C sa...

Kommer ihåg när filmen hade premiär i min stad. Köpte lp:n med en gång efter att jag sett filmen.
Kram mamma c

Flower of Fame sa...

Så gott med fröknäcke. Speciellt hemgjorda. Så mysigt med filmen Hair. En väldigt bra film. Med härlig musik i. Ha en härlig kväll Kram Pernilla

Villa Freja sa...

Mums med fröknäcke.
Ha en fin helg. Kram.