Där tiden har stannat

Det knarrar från dörrar i långa korridorer,
när jag kliver in på en plats där tiden har stannat.
Spruckna tapeter och skir spets,
samsas med stora möbler.
Dom flesta från en annan tid.

Inget är rakt eller tillrättalagt...
Här finns ingen jakt på perfektion.

Jag vill inte åka därifrån.
Det är inte ofta den känslan kommer i mig.
Vill sitta bland tunga täcken i en säng,
och titta ut över trädgården,
en trädgård som är lika vacker som huset.



Överallt hittar jag detaljer,
som fyller mig med barnslig lycka.
Stryker med händerna över väggar som funnits där sen 1884.
Och funderar över allt som kanske har skett,
i just dom rummen under åren.

Jag ska tillbaka tänker jag.
När jag går mot bilen.
Och då, då ska jag sitta där i en säng.
Njuta av det som ögat och själen älskar.
Det operfekta, där tiden och själen får vara sin egen.
Så får det bli.

Fin helg till er.
Kram Hannis



11 kommentarer:

Helén i Vilrummet sa...

Vackert! Både ord och bild.
Fin helg önskar jag dig.
Kram Helén

Mamma C sa...

Ibland önskar man att väggar kunde tala till en. Det ser rogivande och vackert ut.
Kram mamma c

Mamma C sa...

Ibland önskar man att väggar kunde tala till en. Det ser rogivande och vackert ut.
Kram mamma c

Mamma C sa...

Ibland önskar man att väggar kunde tala till en. Det ser rogivande och vackert ut.
Kram mamma c

HWIT BLOGG sa...

Älskar såna hus...rum och väggar med själ och en vacker trädgård utanför. Undrar var du har varit, ser så fint ut...
Önskar dig den bästa av fredagar!
Kram från Titti

✫ Fru Eriksson sa...

Åh,så vackert - Jag älskar hur du skriver & dina foton Waooo!
/Kram fina

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Så vackert, underbart gammalt hus...
Vilken lycka att få vara där :)
Sköt om dig och ha en underbar fredag och helg.
Stor kram
Jessica

Flower of Fame sa...

Så mysigt. Klart du ska tillbaka när det får dig att må så bra. Fint skrivet som alltid. Ha en härlig lördag. Kram Pernilla

Anna sa...

Vackert. Och det huset blev jag lite nyfiken på. Tankar gick igång direkt. /Kram, Anna

Helena sa...

Vilken ljuvlig plats. Jag kan förstå den där känslan. De där unika miljöerna som har en alldeles egen prägel och charm. Hoppas du och pälsbollen får en riktigt fin lördag. Kram

Villa Freja sa...

Å så underbart. Kram