Era tankar

Nu behöver jag eran hjälp, eller rättare sagt era tankar.
Bloggen har legat i vila nästan hela sommaren.
Så har jag gjort avsiktligt.
Vilat med texter och foto.
För att känna efter vad jag ska fokusera på.
Av alla forum och sociala medier,
så är det här det som ger mig mest.
Så det är alltså här jag ska lägga min tid.

Men då till era tankar.
Vad är det ni tycker om här?
Vad vill ni se eller läsa?
Jag ser ju att det är väldigt många som läser mina texter.
Och även mailar om just det.
Bland annat har jag fått frågan om jag kan skriva mera
om beroende/medberoende. Och ja, det ska jag göra.

Här behöver man inte känna sig obekväm i att fråga,
jag är en öppen person,
framför allt när det gäller det där med att vara människa.
Men ibland behövs lite inspiration för att komma igång igen.
Är det något ni vill veta mera om?
Något jag skrivit? Något ni funderat på?

Kram Hannis

Ps. Anna.S, blir så glad när jag läser om hur du väljer själv.
Det är så stort när man kommer dit.
För det är ju en resa i sig.
Det är som att man hittar friheten,
den i själen.

Hoppas att du och den lilla får en toppenhelg!
Kramen


12 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Åhh så glad jag blir att du blir kvar här, kvar här med dina härliga inlägg, tankar och funderingar på bloggen...
Det är ett ständigt flöde med bilder på insta, kan ibland förvirra och stressa mig, men det är där alla är! Nä, som en gammal åldrad fossil fortsätter jag med min blogg, glad att du också gör det :)
Kram från Titti

Mamma C sa...

Låter toppen att du valde bloggen. Alltid lika kul, sorgligt, spännande att läsa det du skriver om.
Kram mamma c

Anna S sa...

Hej! :-) Så fint att du vill fortsätta ditt bloggande! Oavsett vad en gör är det viktigt att känna för det tror jag. Det är alltid intressant att läsa vad du lärt dig och tänker om saker i livet. Vare sig det är om utanförskap på olika sätt, vad det gör med en, eller om det handlar om läkande eller utveckling.
Du har en sån stark humanitet som jag gillar.
Inredning med gamla fynd eller saker däromkring ligger mig också varmt om hjärtat.
Sen vardagen, den är spännande i sig tycker jag.

Är väldigt nöjd över att det är höst i luften nu. Sommaren var jobbigare för mig iår än på många år. Varmt och hög luftfuktighet . Många på semester .
Ett uppbrott från terapi som inte var bra för mig för ett halvår sen och sen lite fysisk värk och sjukdom på det
Är glad för kattkillen som blir mer och mer tam och hemmastadd. Han tycker om att gå ut och ha sele på sig så det har vi gjort och gör nästan varje dag.
Har haft sjukstuga här för mig själv då jag åkt på nån förkylning och tappat rösten. Låter som en liten pojke sa nån och nu kan jag härma Karl -Bettil Jonsson klanderfritt.

Så bra att du tar tid för dig! Det där fröknäcket ser ju gott ut! Med starkt kaffe, mums!
Jag har själv aldrig provat att göra fröknäcke , men kanske kommer göra det nu i höst.

Jag fann en gammal spegel i mindre storlek med lite tradig snirklig ram och två kottar på i soprummet. Har målat ramen men den ska bli met grå och silvrig såsmåningom . Blir ett projekt att hålla på med lite i taget tills jag är nöjd.

Stor kram, mjukhet din väg :-)

Finurliga fröken sa...

Jag älskar din blogg. Dina vackra bilder, dina kloka och tankvärda texter. Din öppenhet, din tankar och din interlligens. Du har en fantastisk blogg och så mycket att ge. Kram

Finurliga fröken sa...

Jag älskar din blogg. Dina vackra bilder, dina kloka och tankvärda texter. Din öppenhet, din tankar och din interlligens. Du har en fantastisk blogg och så mycket att ge. Kram

Flower of Fame sa...

Jag gillar också att du väljer bloggen. Även om man behöver lite paus ibland så känns det bra när man kommer igång igen. Jag gillar din blandning av det mer djupa frågorna och ditt pyssel och kreativa. En bra mix. Håller själv på och funderar hur jag ska angripa bloggen till hösten. Har för första gången sedan jag startade tagit lite lediga dagar från bloggen. Funderar på om jag inte ska lägga in inlägg varje dag utan ett par gånger i veckan. Har inte bestämt mig än. Ha en fin kväll Kram Pernilla

Anonym sa...

jag blir inspirerad av din livsfilosofi, din öppenhet, din integritet, ditt mod, din mjukhet samt din syn på det som är vackert. Jag tror t.o.m. att jag blir en något bättre människa, när jag läst din blogg. Därför blir jag glad och tacksam för att du fortsätter skriva i din blogg.
Kram Gunilla

VisaLiza sa...

Med risk för att vara lite tråkig så tycker jag om din blogg precis som den hittills har varit. Älskar din mix av kloka tankar, vackra bilder och inspirerande projekt. Kramar Liza

Kia sa...

Jag gillar det som det varit! : ) Fortsätt som du gjort så är jag nöjd.

Fröknäcke har jag tänkt göra någon gång. Det är gott och ska vara rätt lätt att göra!
Ha en toppen vecka.
Kram Kia

annika sa...

Skönt att höra! Jag tycker om det precis som du skrivit tidigare. Varm måndagskram ❤️️

✫ Fru Eriksson sa...

Jag gillar din blogg & trivs när jag väl hälsar på :)
Önskar dig en underbar dag!

/Kram

House and Garden by Bia sa...

Kul att du vill vara kvar ;))...tycker man ska skriva om det man vill, vill folk inte läsa ens bloggar så är dom ju fria att göra som dom vill, eller hur ?...du skriver poetisk och fint...ibland sorgligt och ibland glatt ;)). Du vill förmodligen att vi ska svara dig ärligt på din fråga till oss...och jag är en ärlig människa så jag tänkte att det kanske fanns en sak som jag skulle kunna "klaga" på...och det är att ibland kan jag tycka att texterna är för långa...själv vill jag inte läsa långa inlägg, men man är ju olika och du bestämmer precis själv hur du vill ha din blogg, absolut ! Så gör du precis som du tycker ;))....jag kikar in ändå, hihi...(men jag kanske lusläser då, hihi)...må så gott nu !!
Kramis bia