Ibland är det bara dags

Jag har lovat mig själv att aldrig blogga bara för att blogga.
Att aldrig jaga flera läsare och bra statistik.
Publicera saker bara för sakens skull.
Det är inget fel med det men det är inte min stil,
 och jag tror att ni som hänger här vet det.

Ibland är det bara dags,
När man försöker,
och det ändå blir en ekande tystnad.
Då vet man.
Kanske är det bara en paus.
Eller så blir det tyst för gott.
Jag vet bara att det blir tyst nu.
Och eftersom att jag inte vet något annat än nu,
så vill jag ändå säga mitt största och varmaste TACK!
Dialogen med er har varit den finaste.
Sällan har jag mött så mycket vackert som i era rader.

Ni har aldrig backat för texter om det svåra i livet,
för svärtan och smärtan.
Ni har skrattar åt tokigheter och applåderat skapande.
En ynnest, så känns det.
Att ha bloggat i nio år och alltid haft dom bästa läsarna.

När jag har varit i mina djupaste svackor,
och slagits mot klor skapade av mörker,
så har ni alltid givit så mycket av er själva.
Som en skimrande tröst.
Det är en gåva jag bär med mig.
Som jag önskar att flera får möta.

Jag vill bara ge er så mycket värme,
mjukhet och hopp.
Ni vet att jag alltid har skrivit om det där ljuset.
Som är så viktigt att bära med sig.
Tanken på att det alltid finns en väg ut.
Så är det.
Det får man aldrig någonsin sluta att tro på.

Så, för nu i stunden,
var rädda om er.
Kram Hannis

Ps. Anna.S, ett speciellt tack till dig min vän!
För förståelsen och för att du delat med dig
av dina erfarenheter på ett hudlöst sätt.
Många är dom gånger där jag bara tyst har
nickat när jag läst dina ord.
För igenkännandet och förmågan
att fortfarande stå upp när det stormar.

Du och kattkillen finns ofta i mina tankar.
Så även i fortsättningen.
Stor kram



16 kommentarer:

Maria M sa...

Hannis! Mitt hjärta hoppar till när jag kommer in hos dig idag! Jag som följer dig, men också läser i sjok, jag blir liksom lite förtvivlad, vilsen. Fast jag vill inte lägga börda på dina axlar, jag respekterar varje människas egna beslut. Jag kommer att sakna dig stort!!! Jag är dig evinnerligt tacksam för allt starkt du delat på ditt väldigt poetiska vis, språket som målar upp känslan. Jag har känt med dig, stärkts av dig, identifierat mig med ämnen som är väldigt svåra, fyllts av din medmänskliga värme och hoppats att du känt kramarna man vill ge dig!
Lycka Till med allt, var väldigt rädd om dig, jag hoppas vi ses igen, här, i bloggosfären eller på något annat märkligt vis. Stor, varm kram från mig!!

Finurliga fröken sa...

Jag hoppas av helt egoistiska skäl att du kommer tillbaka. Skulle sakna dina ord och bilder väldigt mycket. Men det är helt upp till dig och vad du vill såklart.
Kärlek till dig!

Marika sa...

kommer att sakna dig. Massor av kramar!

Flower of Fame sa...

Blir ledsen när jag läser hur du känner. Jag förstår och respekterar dina beslut men kommer sakna dig väldigt mycket. Hoppas du tänker om en dag. Då finns jag här och läser dina vackra inlägg.en stor varm kram från mig ta nu hand om dig. Kram Pernilla

Mamma C sa...

Kommer bli en stor saknad och jag hoppas du kommer tillbaka någon gång. Fastnade för din blogg så fort jag hittade dig.
Kram Mamma C

annika sa...

Åh Hannis! Jag har känt på mig det här. Någonstans har jag känt din trötthet och/eller annat som tynger. Jag tycker så mycket om ditt sätt att formulera allt av svårigheter, skapande och mjuka möten. Jag finns här om du återvänder. Jag vill läsa mer men självklart respekterar jag ditt beslut. Lev väl min vän ❤️

Pia sa...

Min finaste Hannis <3 Förstår dina tankar och delar de till fullo! Att blogga för bloggandets skulle fungerar inte för min del heller. Då får det hellre vara tyst.
Jag kommer sakna dig, dina ord och bilder så enormt mycket, de har gett mig sådan styrka när jag känt det som jag legat på botten.
Kommer fortfarande att skicka iväg ljus och styrka till dig i meditationerna. Det är så mycket som har hänt nu det senaste som jag skulle vilja dela med dig, insikter som har kommit till mig som är svårt att dela med alla.
Skickar massor med stjärnglitter och ängladust till dig <3
Hope you return!
Kärlek
Pia

Anna S sa...

Fina Hannis! Det är bra att du följer ditt hjärta.
Jag förstår dig. Det har varit fint att läsa dina mycket tänkvärda och från ditt hjärta formade nedskrivna tankar och göromål. Tillsammans med vackra foton.
Du är en inspiration för mig då det kommer till kreativitet ( tex att göra smycken av bestick som jag också vill göra framöver) och att se det stora i det lila. Vardagen som är så viktig eftersom nu är nu och en aldrig får ge upp.

Kattkilllen har just haft en tillväxtperiod då han varit lite " gnällig " och tonårsaktig. Sotis på när jag håller på med mobilen. All uppmärksamhet ska ju vara på honom. ;-)
Idag är han mer lugn. Ligger bredvid och sover nu. Han går ut och rastar sig själv och kommer när jag ropar. Utifall han inte vill vara ute längre. Då kommer han men går sen iväg och nosar runt. En utmärkt kommunikatör. :-)

Allt gott till dig och din pälsboll. Och tack för allt du gett! . Jag glömmer dig inte heller, kommer att tänka på dig nu och då.
Varm kram Anna

HWIT BLOGG sa...

Hoppas det bara blir en liten paus men jag förstår hur du känner dig...
Din blogg har alltid varit ett ställe att finna ro, läsa tänkvärda inlägg och njuta av alla dina fantastiska bilder Hannis.
Ta hand om dig nu, njut av livet!
Kram från Titti

Anonym sa...

Tack,kära Hannis!
För att du delat med dig av dina erfarenheter och tankar här i bloggen.
För att du använt ljuset som gör det möjligt att se in i mörkret och våga se och kunna hantera det som gömmer sig där.
För att du belyst depression och smärta.
För att din mjuka humor skapar förståelse.
För att din människosyn och respekt för allt levande skapar tillit, hopp och kärlek till Livet.
För att du med ord och bild har förmågan att fånga det som är Livet.
Jag hoppas texterna och bilderna i dina bloggar kommer att ligga kvar på nätet och jag är glad att du finns här och nu i verkliga livet.
Mjuk kram från Gunilla


House and Garden by Bia sa...

Man ska följa sitt hjärta, men hoppas förstås att du kommer tillbaka ;)
Du ska ha det så bra och sköt om dej nu !!
Kanske ses vi igen på bloggarna ;).....
Mjukiskram bia

Anna sa...

Vi säger inte "hejdå", vi säger på återseende. Väl ... ❤ /Kram, Anna

Kia sa...

Precis så tycker jag med. Blogga för sin egen skull.
Men det betyder inte att det inte kommer vara tomt utan dina texter o bilder!
Hoppas det bara är en paus, lång eller kort och att du dyker upp igen.
Kram Kia

Ps. ca 2 veckor till smått förhoppningsvis.... :)

Bakom dörr nr. 11 sa...

Blogga ska man göra för sin egen skull och för att man
tycker det är roligt. Förstår dig precis även om
jag kommer sakna dig, hoppas du en dag kommer tillbaka.
Stor varm kram till dig fina du !!
Pia

LÁrt de Vivre sa...

Stor varm kram och njut av ditt liv. le åt alla små saker och se det vackra i det fula. Ha en fin vår, sommar och allt som kommer därefter.


Kram Kajsa

Anna Christina sa...

Saknar dig ...